1951 Alfa Romeo 6C 2500SS Villa D'este

Alfa Romeo1951
6C 2500SS Villa D'este


  • 1 van de 34 ooit gemaakt
  • Alfa Romeo classiche certified
  • Concours condition
Verkocht
Informeer nu
Deel deze wagen

De Alfa Romeo 6C Villa D’Este, een meesterwerk uit de magische samenwerking tussen Alfa Romeo en coachbuilder Touring. Er werden slechts 32 exemplaren gemaakt die stuk voor stuk licht van elkaar afweken en gemaakt werden volgens de wensen van Alfa Romeo’s meest exclusieve cliënteel. Hoewel de wortels van de ontwikkeling van ’s werelds laatste met de hand gebouwde Alfa Romeo in het midden van de jaren 20 lagen, werd haar tijdloze design in 1949 nog bekroond met de “Grand prix referendum" tijdens de Concorzo d’eleganza Villa d’Este in Lago di Como. Een erkenning waardoor ze op vandaag de naam Villa d’Este met trots mag dragen.

Onze prachtige Alfa Romeo 6C Villa d’Este werd op 27 April 1951 geleverd aan haar trotse eerste eigenaar in Milaan en is één van de naar schatting slechts 17 overgebleven exemplaren.

Chassis “915910” werd met de 110-pk sterke SS variant van de legendarische Vittorio Jano’s 6- in lijn Alfa Romeo motor bij Carrozzeria Touring afgezet. Daar werd ze vervolgens naar smaak van haar eerste eigenaar voorzien van haar prachtige Nero Villa d'Este Touring carrosserie gecombineerd met het zeer unieke Pale green stoffen interieur met bijpassende wollen vloermatten en op maat gemaakte reiskoffers in pale groen leer.

Na decennialang onaangeraakt stil te staan werd ze in 2006 teruggevonden onder een dikke laag stof ergens in Sicilië. Ze werd als restauratieproject verkocht aan de heer Dambacher. Hij besliste dat dergelijke wagens enkel het beste verdienen en liet hem vervolgens door Carrozzeria Grillo uit Occieppo Superiore, Italië en onder toezicht van restauratiespecialist Klaus Kukuk uit Overath, Duitsland, nuts and bolts restaureren. Kosten noch moeite werden gespaard om de wagen volledig volgens originele specificaties en naar concoursstaat te herstellen. Het gehele proces was een zoektocht naar originaliteit van om en bij €400.000. Uiteraard werd dit gehele proces gefotografeerd en kan je dit in een uitgebreid verslag, samen met talloze originele facturen, Alfa authenticiteitscertificaten en een expertiserapport van Raul San Giorgi terugvinden in de nauwkeurig bijgehouden historiek. Heel uitzonderlijk is dat alfa Romeo zelf langs gekomen is om de wagen te certificeren en hem te voorzien van haar authenticiteitsmap.

Het eindresultaat is om u tegen te zeggen. Ieder paneel is exact volgens originele specificaties hersteld, waardoor ontelbare uren vakmanschap verborgen zitten onder de lak. Ze is in uitzonderlijke staat , alle passingen zijn bijzonder goed, op alle details werd gelet en niets werd over het hoofd gezien. Het interieur is de definitie van elegantie, ieder detail werd tot in de perfectie afgewerkt. Dit valt te zien aan de haarfijne details op de tellers, de prachtige afwerking van het dashboard en de Pale green bekleding die er als nieuw uit ziet.

Door duizenden euro’s te betalen voor een magneto optische scan van het chassisnummer en framenummer en die na afloop te vergelijken met gekende originele exemplaren kan bevestigd worden dat zowel het chassis als frame nummer de originele zijn en ook het correcte motornummer ingeslagen is. Het spreekt dan ook voor zich dat dit gestaafd wordt met een certificering door het officine Classiche Alfa Romeo en een jaarlijkse uitnodiging @Concorza Villa d’Este.

Het rijden is een onbeschrijfbare combinatie tussen pre- en post-war. Wanneer je plaats neemt achter het stuur voel je de historie van deze wagen en lijkt het alsof je in de jaren ’50 in de idyllische straten rond Lago di Como in Italië aan het rijden bent. De Motor werd uiteraard ook volledig onder handen genomen, heeft veel kracht en klinkt gewoon fantastisch. Door de onafhankelijke voorwielophanging kan de wagen goed om met zijn gewicht en stuurt hij erg precies en direct in de bochten. Het schakelen is soepel en zorgt er voor dat de wagen perfect bestuurbaar is. Het is dan ook een ware sensatie en eer om plaats te nemen achter het stuur. Een statement dat beaamd kan worden door onder andere de beroemde Belgische hoofdontwerper van Touring Superleggera, Louis de Fabribeckers, die in 2016 de prestigieuze Zoute Grand Prix met deze auto reed.

Kortom, dit is een niet te missen kans om een waar stuk Italiaanse autogeschiedenis te bezitten dat er niet enkel fantastisch uitziet maar ook nog eens in uitzonderlijke staat is, door Alfa Romeo zelf gecertificeerd werd en klaar is om menig prijzen op concours mee naar huis te nemen. Nu Beschikbaar bij Rock ’N Roll Classics.

Interesse in deze Alfa Romeo?

Laat uw gegevens achter in dit formulier en wij nemen contact met u op!

+32 (0)50/73 75 71
sales@rnrclassics.be

Heb je een gelijkaardige wagen te koop? We zijn geïnteresseerd!

Full name