
Porsche1969911 S Targa
- Volledige historiek
- Paint-to-Sample 'Blue Metallic' (6853)
- Matching numbers & colors
Toen Porsche de 911 voor het eerst introduceerde, was het een coupé, maar ze realiseerden zich al snel dat er vraag was naar een cabriolet. De strenge veiligheidsvoorschriften in de Verenigde Staten maakten het echter bijna onmogelijk om een traditionele cabriolet in de VS te verkopen. Dus deed Porsche wat het het beste kan: innoveren. Maak kennis met de Targa, een perfect huwelijk tussen de openluchtervaring van een cabriolet en de veiligheid van een hardtop, en een ontwerp dat een heel tijdperk zou definiëren. De Targa werd geïntroduceerd in 1965 en werd al snel een Porsche-icoon, en in 1969 bracht de 911 S Targa de prestaties en stijl naar een geheel nieuw niveau. De Porsche 911 is altijd een symbool geweest van prestaties, elegantie en technisch meesterschap. Maar er is iets speciaals aan de Porsche 911 S Targa uit 1969, een auto die niet alleen het hoogtepunt van Porsche’s designfilosofie vertegenwoordigt, maar ook een geschiedenis heeft die zo rijk is dat hij bijna van de pagina springt.



Wat we hier hebben is een Porsche 911 S Targa uit 1969, afgewerkt in de extreem zeldzame special order 'Blue Metallic', een kleur die deze auto echt uniek maakt. Op 2 juni 1969 werd hij nieuw afgeleverd bij Intercontinental Motors Corporation in San Antonio, Texas, en overgedragen aan Randolph W. Robinson, een man wiens enthousiasme voor zijn Porsche bijna legendarisch is. Robinson, een echte Porsche-liefhebber, bewaarde elk document met betrekking tot de auto - elke bon, factuur, onderhoudshistorie en boekje - wat resulteerde in een onderhoudsgeschiedenis van 120 pagina's die een ongeëvenaard inzicht biedt in het leven van deze auto. Als we zeggen dat deze auto goed gedocumenteerd is, dan menen we dat ook. Dhr. Robinson organiseerde en annoteerde alles nauwkeurig, waardoor de hele geschiedenis van deze auto tot in de kleinste details bewaard is gebleven. Je zult niet veel 911 Targa's vinden met zo'n uitgebreide en complete onderhoudsgeschiedenis. En laten we eerlijk zijn: wie houdt er nou niet van een auto met zo'n indrukwekkend verleden?
Deze Porsche was ook niet zomaar een gewone 911. Hij werd geleverd met in de fabriek geïnstalleerde airconditioning om de verschroeiende hitte van Texas aan te kunnen, getinte ramen voor die strakke, klassieke look en natuurlijk de altijd essentiële Becker 'Europe'-radio (U.S. Band). Maar dat is nog maar het begin. Robinson, altijd een liefhebber, voegde Hella-mistlampen toe, verving de radio door een Blaupunkt AM/FM-unit (die nog steeds in de auto zit) en in 1970 verving hij de Boge zelfnivellerende voorwielophanging door een set Koni-schokdempers, waardoor deze 911 S Targa niet alleen mooi was, maar ook klaar voor elke weg of omstandigheid.
In 2012, na een verbazingwekkende 43 jaar eigenaarschap, verkocht Robinson zijn geliefde Porsche. De nieuwe eigenaar van de auto, die evenzeer onder de indruk was van de originaliteit als van de uitgebreide onderhoudsgeschiedenis, bleef de auto met dezelfde mate van zorg en respect onderhouden. Het resultaat? Deze Porsche 911 S Targa uit 1969 verkeert nog steeds in onberispelijke staat, zonder roest, zonder steenslag en alle panelen passen perfect, net als toen hij de fabriek verliet. Hij is zelfs professioneel opnieuw gespoten in de originele Blue Metallic-kleur, zodat hij praktisch gloeit in het zonlicht. De Targa-kap is volledig vernieuwd en past prachtig. Het interieur is net zo verbluffend. Het dashboard is in uitstekende staat, met alle meters en bedieningselementen die perfect werken. En terwijl u in de bestuurdersstoel schuift, wordt u begroet door het zoete geluid van de matching-numbers 2.0L flat-six-motor. Start hem, trap het gaspedaal in en u wordt getrakteerd op een soepele, opwindende rit met veel vermogen en responsieve besturing. Dit is niet zomaar een auto om in te rijden, het is een auto die contact met u maakt en u uitnodigt om hem net iets verder te pushen.
Deze Porsche 911 S Targa uit 1969 wordt geleverd met een Porsche Certificate of Authenticity (COA), alle originele documenten, inclusief de aankoopfactuur, raamstickers, een volledig gestempeld Porsche-serviceboekje en een complete gereedschapsset, inclusief de originele krik en zekeringen. Praat over een compleet pakket. Nu zie je dit soort auto's niet elke dag. Er zijn in 1969 maar 614 Targa 2.0 S-versies gebouwd, waardoor deze 911 S Targa één van de zeldzaamste van de zeldzaamste is. Maar afgezien van de aantallen, valt deze auto vooral op door hoe goed hij bewaard is gebleven: zijn originaliteit, rijervaring en het verhaal dat hij vertelt. Het is een investering die niet alleen ongelooflijke prestaties biedt, maar ook de kans om een stukje Porsche-geschiedenis te bezitten. Of je nu een fervent verzamelaar bent of een liefhebber die een auto wil die echt presteert op de weg, deze Porsche 911 S Targa uit 1969 is de perfecte keuze.



Dus als u ervan droomt om een Porsche te bezitten met een verhaal om te vertellen en een rijervaring die ongeëvenaard is, dan is dit uw kans. Bel ons vandaag nog om dit prachtige stukje autogeschiedenis de uwe te maken.
Interesse in deze Porsche?
Laat uw gegevens achter in dit formulier en wij nemen contact met u op!
+32 (0)50/73 75 71sales@rnrclassics.be
Heb je een gelijkaardige wagen te koop? We zijn geïnteresseerd!
Andere oldtimers te koop

Jaguar1950XK120 OTS
- Zeer vroege steel body XK120
- Matching numbers motor
- Meervoudige concourswinnaar

Austin1965Mini Cooper S
- Klaar om te gebruiken!
- 1275 cc motor
- Belgische registratie

Ford2005GT
- Eén eigenaar sinds nieuw
- Eén van slechts 101 geleverd in Europa
- Uitgebreide historiek