Porsche1970S/T Tribute
- Matching numbers & colors
- 2.3L Flat-six
- Kwalitatief meesterwerk!
Zodra de Porsche 911 van de productielijn rolde, lag de focus meteen op racen. Porsche begon al snel met de ontwikkeling van raceaanpassingen voor de 911, zowel voor fabrieksteams als voor privérijders. Het eerste speciale racemodel was de 911 R uit 1967, een lichtgewicht auto met een carrosserie van glasvezel, die in zeer beperkte aantallen werd gebouwd. De S/T vertelt echter een iets ander verhaal.
Volgens de beroemde Porsche-coureur Jürgen Barth kwam de naam S/T voor de 911-racer voort uit het feit dat het model in wezen de aandrijflijn van de 911 S combineerde met het lichtere pakket van de basisversie van de 911 T. De productie van de 911 ST duurde van 1970 tot 1971. Er werden ongeveer zesendertig exemplaren gebouwd met de lichtgewicht carrosserie en configuratie. Omdat ze werden gebouwd volgens de specificaties van de klant, is elk exemplaar uniek.
3 jaar geleden begon dit project met een Ivory White Porsche 911T uit 1970 als basis. De vorige eigenaar was een absolute perfectionist en z’n visie was meteen duidelijk, een 911 bouwen in zijn puurste vorm en met maar één doel voor ogen: maximaal rijplezier!
Wat deze 911 ST Tribute echt bijzonder maakt is het oog voor detail dat in het volledige proces zich keer op keer laat zien. Met uitsluitend orignele Porsche-onderdelen gemaakt en volledig via Fia-fabrieksspecificaties. Op elke detail werd er gelet, van het perfect wegwerken van de bekabeling tot zelf een motorkapstok die van carbon is gemaakt.
Onder de motorkap bevindt zich de matching numbers "flat six", uitgerust met S nokkenassen en (overmaatse) S zuigers. De oorspronkelijke cilinderinhoud is vergroot van 2200CC naar 2300cc. Daarnaast is de 901 5-versnellingsbak volledig gereviseerd, en een nieuwe oliepomp zorgt voor betrouwbare smering. Zenith-carburateurs met open luchtfilters tillen de prestaties naar een hoger niveau.
Verder zijn de voor- en achterspatborden aangepast naar polyester spatborden in de ST-stijl. Een subtiele maar functionele toevoeging is de vuldop op de benzinetank in de kofferruimte. Als finishing touch werden er ook Cibie verstralers op de motorkap gemonteerd.
Binnenin is geen detail over het hoofd gezien. Een stevige en keuringsgewijs correcte rolkooi is gemonteerd, voorzien van bevestigingen voor 4-puntsgordels. Het stuur is vervangen door een lederen MOMO sportstuur, terwijl tijdscorrecte Recaro stoelen en lichtgewicht deurpanelen het interieur compleet maken.
Dit unieke restauratieproces is gedetailleerd vastgelegd via een uitgebreide reeks foto's die elke fase van de restauratie in beeld brengen. Als aanvulling werden ook zijn alle bijbehorende facturen bewaard.
Rijden met deze wagen tovert spontaan een glimlach op uw gezicht. De pure kracht, goede wegligging en het prachtig geluid zorgen ervoor dat elke rit een onvergetelijke ervaring wordt. Nu beschikbaar bij Rock ’N Roll Classics
Interesse in deze Porsche?
Laat uw gegevens achter in dit formulier en wij nemen contact met u op!
+32 (0)50/73 75 71sales@rnrclassics.be
Heb je een gelijkaardige wagen te koop? We zijn geïnteresseerd!
Andere oldtimers te koop
Bandini1957Sport Internazionale "Saponetta"
- Mille Miglia Participant
- Een van slechts 9 gebouwde saponetta's
- Enige Bandini bekend met 1000CC motor
Lamborghini1997Diablo SV
- De ultieme " SV " versie
- 1 van de 346 exemplaren ooit gemaakt
- Pure V12 power
Ferrari1986Testarossa "Monospecchio Monodado"
- Slechts 16.000 mijl sinds nieuw
- Een van slechts 300 USA exemplaren gebouwd in 1986
- Geregistreerd in België sinds 1992