
Ferrari2009430 Scuderia
- Uitzonderlijke specificaties met volledig carbonpakket
- Net onderhouden – klaar om te rijden
- Gedocumenteerd vanaf nieuw – volledige (onderhouds)historie
Ferrari neemt geen halve maatregelen. Wanneer Maranello iets speciaals wil bouwen, gaan ze er helemaal voor – vooral als het woord "Scuderia" erbij komt kijken. De Ferrari 430 Scuderia, die slechts twee jaar lang werd geproduceerd, van 2008 tot 2009, was de onbeschaamde liefdesbrief van het merk aan het circuit. Geen luxe poespas, geen onnodig comfort – gewoon een razendsnelle V8-raket, ontworpen in samenwerking met niemand minder dan Michael Schumacher zelf. En laten we één ding duidelijk maken: de Scuderia is geen F430 met een chique badge en een carbon lip. Dit is een volledig opnieuw ontworpen machine, gebouwd rond de filosofie van "minder gewicht, meer vermogen, meer gevoel". Meer dan 100 kilo lichter, razendsnelle schakelovergangen (slechts 60 milliseconden!), een luidere, scherpere uitlaat en Ferrari's geavanceerde, van de Formule 1 afkomstige E-diff – alles gecombineerd in een auto die niet alleen snel rijdt, maar ook snel aanvoelt.



Deze specifieke auto is er eentje waarvan we allemaal stiekem hopen dat hij ooit nog zal bestaan – en raad eens? Dat doet hij. Oorspronkelijk geleverd in juli 2009 (laatste productiejaar!) aan Angelelli Arianna in Italië, heeft deze Scuderia een leven van kwaliteit geleid, niet van kwantiteit. Hij is nu in België geregistreerd, heeft slechts drie eigenaren gehad en heeft vandaag de dag een prachtig bescheiden kilometerstand van 42.700. Net genoeg om de benen te strekken, maar niet genoeg om hem minder dan prachtig bewaard te noemen. Visueel is ze een echte blikvanger. Afgewerkt in klassiek Rosso Scuderia met een lichtgewicht, minimalistisch interieur, afgewerkt met koolstofvezel kuipstoelen, een koolstofvezel stuurwiel met led-schakelpook, een koolstofvezel achterdiffuser, een koolstofvezel motorruimte, een koolstofvezel frame en zelfs de lichtgewicht Lexan achterruit. Het is in feite een greatest hits-album van koolstofvezel. Alles aan deze auto schreeuwt raceklaar, maar op de een of andere manier ziet hij er nog steeds elegant uit. En nu het beste deel: de mechanische onderdelen zijn volledig onder handen genomen. Geen excuses. Geen verhalen. Geen "probleem voor de volgende eigenaar". Voordat deze te koop werd gezet, kreeg deze auto een uitgebreide, volledige onderhoudsbeurt, uitgevoerd door onze ervaren monteurs, waarbij kosten noch moeite werden gespaard. De werkzaamheden omvatten een gloednieuwe koppeling (omdat Ferrari vervanging rond de 50.000 km aanbeveelt), nieuwe hydraulische olie, een nieuw druklager, nieuwe keerringen, een nieuwe sensorkit en – het allerbelangrijkste – een complete revisie van de regeleenheid van de F1-versnellingsbak.
Rijden in deze auto is puur theater. Je start niet zomaar de motor – je ontsteekt een belevenis. De V8 blaft wakker alsof hij heeft gewacht om losgelaten te worden. De flippers klikken als geweerbouten. De hele auto spant zich om je heen, levendig, alert, hongerig. En plotseling rijd je niet meer – je danst met een Italiaanse gek van 510 pk op carbonfiber schoenen. Moderne auto's proberen je te kalmeren. Deze slaat je wakker. De besturing praat, de versnellingsbak bijt en het geluid? Het is geen soundtrack – het is een strijdkreet. Een mechanische opera die in je oren begint en ergens diep in je borst eindigt. En het beste? Je kijkt niet vanuit het publiek. Je staat op het podium. Elke bocht voelt als de kwalificatie op Monza. Elke schakelactie is een feest. Hij is zo scherp, zo visceraal, zo Ferrari dat weer in iets anders stappen voelt als overschakelen van espresso naar cafeïnevrije koffie.



Als je hebt gewacht op een auto die je echt levend laat voelen – niet alleen onder de indruk, maar ook ontroerd, opgewonden, geobsedeerd – dan is dit hem. En in tegenstelling tot veel andere Scuderia's brengt deze je gemoedsrust met zijn volledig afgestempelde onderhoudsboekje, alle boekjes, complete Ferrari-gereedschapsset, bandenpomp, enzovoort... Dit is geen trailerkoningin of verwaarloosd circuitspeelgoed. Dit is een perfect, perfect afgewerkt exemplaar, klaar om vanaf dag één onvergetelijke ritten te bezorgen. De Ferrari 430 Scuderia is nu al een moderne klassieker – en terecht. Maar dit soort exemplaren? Laatstejaars, met verbluffende specificaties, een lage kilometerstand en volledig onderhouden? Die kom je gewoon niet vaak tegen. Nu verkrijgbaar bij Rock 'N Roll Classics.
Interesse in deze Ferrari?
Laat uw gegevens achter in dit formulier en wij nemen contact met u op!
+32 (0)50/73 75 71sales@rnrclassics.be
Heb je een gelijkaardige wagen te koop? We zijn geïnteresseerd!
Andere oldtimers te koop

MG1936TA Q-Type
- Vroege racehistoriek
- 1200cc supercharged motor
- Gesynchroniseerde versnellingsbak

Porsche1959356 Carrera Speedster GT
- Een van slechts 19 ooit gebouwd
- Absoluut perfecte wagen
- Dé ultieme 356 in elk opzicht

Maserati1964Mistral 3700 GT I
- één van slechts 383 exemplaren
- Prachtige "Oro Kelso" lakkleur
- Prachtig gepatineerd origineel interieur