2018 Ford GT

Ford2018
GT


  • 2.400 km sinds nieuw
  • Carbon fiber Body
  • Volledige PPF coating
€ 859.900
Informeer nu
Deel deze wagen

De Ford GT is geen gewone supercar. Het is een vuurspuwende reïncarnatie van de legendarische GT40, de auto waar Enzo Ferrari in de jaren 60 spijt van kreeg toen hij de telefoon oppakte. Toen Ford besloot om de GT uit 2005 op te volgen, waren de verwachtingen torenhoog. Maar in plaats van het zekere voor het onzekere te nemen, gingen ze er helemaal voor. Het resultaat? Een brutaal snel, wind-misleidend, baanverslindend monster dat eruitziet alsof het net uit Le Mans is ontsnapt.

Deze specifieke GT, gebouwd in 2018, met chassisnummer 2FAGP9CW7JH100128, verscheen voor het eerst op de straten van Zweden, waar hij de aandacht trok met zijn sinistere Liquid Grey-afwerking en opvallende Frozen White-racestrepen. En alsof dat nog niet genoeg is, heeft hij prachtige glanzende koolstofvezel voor- en achtervleugels, 20-inch gesmede aluminium velgen en Michelin's meest plakkerige Pilot Sport Cup 2-banden, want waarom genoegen nemen met minder dan raceklare grip? Binnenin voelen de Alcantara en koolstofvezel stoelen aan alsof ze rechtstreeks uit een prototype racer zijn gestolen, compleet met geribbelde inzetstukken en een ingeperst GT-logo. Oh, en hebben we de Akrapovič uitlaat al genoemd? Start de V6 en luister hoe hij gromt en vervolgens huilt als een losgelaten beest.

Na 1.200 kilometer over Zweedse bergwegen te hebben gereden, vond deze GT zijn weg naar België, waar hij geen tijd verspilde om indruk te maken tijdens de Tour De Durbuy. En ja, hij draagt nog steeds een volledig matte beschermfolie om die verbluffende grijze lak in onberispelijke staat te houden.

Maar deze auto draait niet alleen om uiterlijk. Het draait om wetenschap. De GT is een rollend windtunnelexperiment, met elke lijn, ventilatieopening en curve ontworpen voor maximale aerodynamica. De druppelvormige cabine perst jou en je co-piloot op enkele centimeters afstand van elkaar, maar wie heeft elleboogruimte nodig bij het verslinden van racecircuits? Klim over de op maat gemaakte koolstofvezelkuip en vind perfect bewaarde Sparco-kuipstoelen die er nog steeds als nieuw uitzien. En hoewel de cockpit misschien "raceauto" schreeuwt, zorgen de handmatig verstelbare pedalen en het stuur ervoor dat je altijd de perfecte rijpositie vindt. Een snelle trek aan een stoffen lus activeert de pedalenbox en met veel kantelopties in de stoelen heb je zelfs ruimte voor een helm.

Laten we het nu over prestaties hebben. Onder de koolstofvezelhuid ligt een 3,5-liter twin-turbo V6, die een verbluffende 647 pk produceert. Bij lage toerentallen rommelt hij met een diep, dreigend gegrom, maar ga voorbij de 2500 toeren en de turbo's worden wakker en slingeren je vooruit met een acceleratie die de natuurwetten tart. 0-100 km/u? Minder dan drie seconden. Topsnelheid? 330 km/u. En dankzij de Sport-, Track- en V-Max-modi kun je met één druk op de knop zijn volle woede de vrije loop laten.

De zeventraps Getrag-transmissie met dubbele koppeling schakelt sneller dan je met je ogen kunt knipperen, terwijl de hydraulisch ondersteunde tandheugelbesturing een messcherpe precisie levert. Zet hem in de Track-modus en de hele auto slaat 50 mm naar beneden, wordt 100% stijver en neemt bochten zonder enige rolbeweging. De duwstangophanging geeft je telepathische feedback, de actieve achterspoiler en luchtrem houden je aan het asfalt gekluisterd en de zeszuiger Brembo monoblock-remklauwen zorgen ervoor dat je net zo hard stopt als je accelereert.

Maar dit is het echte hoogtepunt: hij is verbazingwekkend comfortabel. Dankzij de adaptieve dempers kan de GT soepel cruisen wanneer dat nodig is, waardoor het een van de weinige hypercars is waar je daadwerkelijk van kunt genieten op de weg. Deze GT is minutieus onderhouden, met een volledige lakbeschermingsfolie, recente vervangingen van de bougies en essentiële motor- en versnellingsbakupdates om ervoor te zorgen dat hij in topconditie verkeert. Hij wordt zelfs geleverd met alle originele documenten, onderhoudsgegevens en een reservesleutel.

Waar wacht je nog op? Dit is niet zomaar een auto, het is een statement, een raceauto voor op de weg, een stukje motorsportgeschiedenis dat erom vraagt om gereden te worden. Als je klaar bent voor een ervaring die je van oor tot oor laat grijnzen, kom dan dit brute meesterwerk bekijken bij RNR Classics. Maar wees gewaarschuwd: als je er eenmaal in rijdt, zal niets anders ooit nog snel aanvoelen.

Interesse in deze Ford?

Laat uw gegevens achter in dit formulier en wij nemen contact met u op!

+32 (0)50/73 75 71
sales@rnrclassics.be

Heb je een gelijkaardige wagen te koop? We zijn geïnteresseerd!

Full name