2006 BMW Z4 M Coupé

BMW2006
Z4 M Coupé


  • 1 van slechts 4581
  • Befaamde 3.2L-motor uit M3
  • Manuele versnellingsbak
Te laat
Informeer nu
Deel deze wagen

De ontwerpers hebben zich bij de Z4 Coupé compleet kunnen uitleven, wat zich vertaalt in een ijzersterk en tijdloos ontwerp. De enorme heupen die de wagen heeft meegekregen maken van deze sportieve coupé een brute verschijning. Enkele subtiele kenmerken verraden echter de M-status van deze Z4; een subtiele verhoging achteraan de kofferklep, de ingetogen diffusor en vier uitlaatpijpen maken de Coupé aan de achterzijde helemaal af. Voor de achterliggers kan geen twijfel meer bestaan: Hier gaat het om een sportwagen! Ook de cijfers van deze 3.2L zescilinder liegen er niet om: 343pk en een maximum koppel van 365 NM. Dit motorblok debuteerde in de M3-versie van de BMW E46 waarbij hij in deze dienstjaren verschillende keren werd verkozen tot “Engine of the Year”. Van dit nu-al-legendarische BMW M3-model werden maar liefst meer dan 85.000 stuks verkocht, maar met een productieaantal van 4.581 geproduceerde wagens, waarvan slechts 1.714 Europese versies, is deze Z4 M Coupé echter een héél stuk zeldzamer.

Een luttele vijf seconden duurt de sprint naar 100 km/h en de Z4 M blijft vlot optrekken tot een elektronisch gelimiteerde topsnelheid van 250 km/u. Voor wie een slechte zelfbeheersing heeft is deze M-Coupé geen aanrader, snelheden worden met dergelijk gemak gehaald dat het rijbewijs bij elke rit wel minstens een keer op het spel kan staan. Wanneer er teruggeschakeld wordt, komt er een adembenemend mooi geluid uit het vooronder. De rauwe galm die de zes-in-lijn afgeeft gaat door merg en been, waarbij vooral in de bovenste toerenregionen de motor zo spectaculair klinkt dat je het nooit meer vergeten kan. De motor schiet makkelijk richting de achtduizend toeren en hij lijkt over een eindeloze hoeveelheid trekkracht te beschikken. Wanneer er wordt opgeschakeld daalt het toerental en komt er een verslavende diepe zware brul naar binnen. In de Z4 zit je nagenoeg op de achteras, maar de krachtbron ligt in dit geval achter de vooras, wat zorgt voor een perfecte gewichtsverdeling. De 343 pk krijgen voldoende tractie op de achterwielen om al zijn krachten over te kunnen brengen, bijgestaan door Traction Control en een stijf chassis levert dit een zeer fijne combinatie op. Het M-onderstel is met 10 mm verlaagd en is uitgerust met een limited-slip differentieel wat voor voldoende grip op de achteras moet zorgen. Met de Sportknop ingedrukt krijgt het gaspedaal meer respons van de bestuurder en reageert sneller op wisselingen. Het remsysteem erft de Z4 M Coupé van de M3 CSL, wat in de praktijk betekent: krachtige remmen die een stabiele wegligging tijdens het remmen garanderen. Bochtenwerk schuwt de M Coupé helemaal niet, sterker nog; hij wil het graag opzoeken. Het onderstel is zo mooi in balans dat hij bijna door de bochten danst, er zijn maar kleine bewegingen nodig om de Z4 vloeiend de bocht door te laten gaan en het onderstel is daarbij stevig geveerd. Dit is natuurlijk altijd de bedoeling geweest: een sportwagen moet een strak en sportief onderstel hebben. De combinatie van dit alles zorgt ervoor dat deze BMW Z4 M de geschiedenis zal ingaan als een échte rijdersauto in hart en nieren. 

Onze BMW Z4 M Coupé in het prachtige saffierzwart-metallic werd in 2006 geleverd in België aan de eerste eigenaar, die de wagen rijkelijk liet uitrusten met opties zoals;

  • Antraciet dakhemel
  • Leder 'Walknappaschwarz'
  • M Sportstoelen
  • Lederen multifunctioneel stuur
  • Elektrische zetelverstelling, met memory
  • Parking Distance Control
  • Xenon koplampen, met koplampsproeiers
  • Cruise Control
  • Navigatie PRO
  • Uitgebreid Hi-Fi-systeem PRO

Zowel binnenin als buitenaf is deze Z4 in prachtige staat! De stoelen zitten voortreffelijk, geven voldoende steun en zijn in alle mogelijke hoeken en richtingen elektrisch verstelbaar. Het kleine dikkere M-stuur ligt ontzettend goed in de hand en ook de versnellingspook, die klein en goed gepositioneerd is bij de bestuurdersstoel, zoekt als het ware uit zichzelf je hand op. Het navigatiesysteem, het radiosysteem met dvd-speler en de boordcomputer worden bediend met de knoppen op de middenconsole. Er zijn overigens niet veel knoppen in de Z4 M Coupé te vinden, wat het sportwagengevoel alleen maar meer accentueert. Het ingevulde onderhoudsboekje en lage kilometerstand benadrukken dat het hier om een liefhebberswagen gaat, die enkel tijdens de beste omstandigheden werd gebruikt.

De Z4 M Coupé is een fantastische wagen om te zien, zijn lijnen veroveren menig mens waarbij het hart nog eens sneller gaat kloppen bij het zien van de M-badges. De auto maakt tijdens het rijden zeer veel indruk, voor een groot deel veroorzaakt door de sublieme zes-in-lijn. De besturing is zo direct dat haarfijn een bocht kan worden ingestuurd waarbij wat lef nodig is om de Z4 M tot het uiterste te rijden. Zoek in dit segment maar eens naar een snellere coupé die eigenlijk zo goed is als deze Z4 M. Hij maakt nu eenmaal de kreet “Freude am Fahren” helemaal waar.

Kom deze zeldzame BMW Z4 M Coupé nu ontdekken bij Rock 'N Roll Classics!

Interesse in deze BMW?

Laat uw gegevens achter in dit formulier en wij nemen contact met u op!

+32 (0)50/73 75 71
sales@rnrclassics.be

Heb je een gelijkaardige wagen te koop? We zijn geïnteresseerd!

Full name